Buitenruimte, vastgoed en bereikbaarheid

Indicatoren

Indicator

Realisatie 2019

Realisatie 2020

Begroting 2021

Realisatie 2021

Streef-
waarde

Bron

% Inwoners dat tevreden is over de verkeersveiligheid in de eigen buurt

49%

43%

55%

40%*

70%

Zaanpeiling

% Inwoners dat tevreden is over bereikbaarheid van de buurt per fiets

91%

92%

90%

92%

90%

Zaanpeiling

% Inwoners dat tevreden is over bereikbaarheid van de buurt per auto

79%

79%

80%

79%

80%

Zaanpeiling

% Inwoners dat parkeren als grootste probleem in de buurt ziet

21%

19%

18%

21%

10%

Zaanpeiling

% Areaal openbare ruimte met een onderhoudsachterstand

19%

18%

19%

17%**

19%

Gemeentelijke registratie

% Hoeveelheid gescheiden afval als aandeel van de totale hoeveelheid ingezameld afval

46%

54%

50%

nnb

60%

HVC

* In de gemeente Zaanstad zijn de afgelopen jaren steeds meer verkeersveiligheidsmaatregelen genomen. Zoals het verbeteren van fietsoversteken, gedragscampagnes, etc. Dit resulteert erin dat het aantal ongevallen en verkeersgewonden jarenlang stabiel blijft. De subjectieve kant, het verkeersveilige gevoel van de inwoners, wordt veel beïnvloed door gedrag van andere weggebruikers. De gemeente zet ook steeds meer in op de gedragsbeïnvloeding. Ondanks de investeringen stijgt het verkeersveilige gevoel niet. Dit kan komen dat doordat er onvoldoende beschikbaar budget is om tot de 55% te komen. Daarom is nu het voorstel om structureel geld voor verkeersveiligheid op te nemen in de begroting.

** Het aandeel onderhoudsachterstanden is moeilijk in een percentage uit te drukken. Daarom noemen we hier de onderhoudsachterstand Wegen als kengetal. Voor meer inzicht in de opbouw van de onderhoudsachterstanden wordt verwezen naar de paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen.

Deze pagina is gebouwd op 05/25/2022 13:24:49 met de export van 05/25/2022 12:56:47